čtvrtek 8. září 2011

Vlastimil Marek: Proč mě nezvou


"Nezvou mne ale ani různá ta oficiální duchovní centra a uznané „sekty“ (do Střílek nebo k žákům Ole Nydala). Ve Střílkách jsem kdysi příteli Mahešwaranandovi (známe se od počátku 70. let, a tehdy jsem mu a jeho žákům několikrát pouštěl indickou a duchovní  hudbu a hrál na gong) cestou na koncert nabídl, že bych se na zpáteční cestě mohl zastavit a zahrát, on souhlasil, a tak když jsem chtěl mísy vybalit, zamířil jsem na jediné volné místo, přímo pod „trůn“ guru. V polovině vybalování přiběhla jedna z hlavních tamních organizátorek a rezolutně mne vyháněla. „To je posvátné místo, Tady může sedět jen ten, kdo je svatý…“ Když nepomohlo tvrzení, že to mám se swamidžim domluveno, šokoval jsem tu ženu trumfem: „No ale já tu sedět můžu, protože mám svatý zadek.“  Mimochodem, jednou v Piešťanech v chatě, kde nás bylo několik ubytovaných, a kam přišel swami se svým duchovním učitelem gurudžim na neformální besedu, se swami přiznal, že má velmi rád lidovou hudbu z oblasti, kde se narodil a žije. Vstal jsem a nabídl, že mu můžu pustit (a půjčit) nahrávku lidové hudby z Radžastánu. Rozzářil se, já si pro kazetu skočil na pokoj, a protože jsem se ze schodů nemohl dostat až k němu a jeho učiteli, prostě jsem mu tu kazetu hodil. Mahešwarananda ji obratně chytil, usmál se… já ale celé roky slyšel od jiných, jak jsem drzý a agresivní, když jsem po swamidžim hodil kamenem!

Žádné komentáře:

Okomentovat